Rajdowcy
World Rally Car to samochód wyścigowy zbudowany zgodnie ze specyfikacją ustanowioną przez FIA, międzynarodową organizację sportów motorowych, rywalizującą w absolutnej klasie World Rally Championship.
Doskonały samochód rajdowy
W latach 1997–2010 przepisy nakazały, aby World Rally Cars musiała być zbudowana na samochodzie produkcyjnym o minimalnej produkcji 2500 sztuk. Model podstawowy nie musiał mieć wszystkich właściwości samochodu WRC, o czym świadczą samochody takie jak Peugeot 206, 307, Citroën Xsara i Škoda Fabia, które w tym okresie nie miały wariantu samochodu drogowego z turbodoładowanym silnikiem benzynowym lub czterokołowym napęd.
Samochód rajdowy – jego cechy
Aby ograniczyć moc, wszystkie samochody z wymuszoną indukcją zostały wyposażone w ogranicznik powietrza o średnicy 34 mm przed wlotem turbosprężarki, ograniczając przepływ powietrza do około 10 metrów sześciennych na minutę. Ograniczenie miało na celu ograniczenie mocy wyjściowej. Jazda samochodem rajdowym jest na szczęście bezpieczna.
Ekstremalna rozrywka
Zasady dotyczące samochodów WRC zmieniły się na bardziej restrykcyjne. Teraz przepisy wywodzą się z samochodów Super 2000 z innym zestawem aerodynamicznym. Zmiany biegów muszą być wykonywane za pomocą układu mechanicznego. Producenci mają również więcej swobody w zakresie maksymalizacji wydajności aerodynamicznej. Jazda samochodem rajdowym na pewno nie spodoba się każdemu.